2010/09/19

Let's Get The Party Started

Olin juhlimassa ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen.  Miten ihmeessä viime kerrasta on niin pitkä aika? Koska olen kalorikammoinen ja alkoholissa on kaloreita, liikaa. Olen sanellut tekosyitä tekosyiden perään, jotta ei ole tarvinnut lähteä ryyppäämään kavereiden kanssa. On pakko lähteä perheen kanssa sukulaisten luo, väsyttää, ahdistaa, on muuta menoa. Mutta eilen ylitin itseni, vaikkei humalajuominen olekaan mikään saavutus.

Kaveri muutti uuteen kämppään, söpöön pikku yksiöön. Autoin päivällä muutossa, kannoimme tavaroita kolmanteen kerrokseen ja sisustimme paikan. Aina kun saimme jotain valmiiksi, otettiin palkinnoksi lasilliset kuohuviiniä. Niin se juominen käynnistyi, jo kolmelta iltapäivällä. Hupsista. Tavarat saimme paikoilleen muutamassa tunnissa, jonka jälkeen painelimme kauppaan ja tietysti myös alkoon. Hyvä syy juhlia ja minäkin olin mukana täysillä. Olin etukäteen päättänyt, että en panikoi vaikka joutuisin vetämään viisi litraa kermalikööriä (=miljoona kaloria). Jos kaloreita ei laske pystyy olemaan rennommin mielin ja kun on vähän hiprakassa ei enää edes tee mieli laskea. Hetken vapautus syömishäiriöhelvetistä, kärsiä tarvitsee vasta seuraavana aamuna.

Päivän aikana sain syötyä karjalanpiirakan ja omenan, aivan liian vähän. Silti tällä hetkellä pelkään silmät päästäni, että olen lihonut alkoholin tuomista kaloreista. Valkovenäläisiä, piña coladaa, toffeelikööriä, maitoakermaasokeria! Ei saisi ajatella mitä kaikkea suustaan onkaan kumonnut. Light siiderit, jotka itselleni varasin, eivät maistuneet kun tarjolla oli paljon parempaakin. Baariin asti emme päässeet, konttailimme onneksi vain uuden asunnon lattialla - ja pihalla.. Koko kroppa on täynnä mustelmia.

Aion nyt vain sietää ahdistusta. Välillä saa pitää hauskaa, myös minä saan, vaikken mitään kivaa ansaitsekaan. Tänäänkin olen yrittänyt syödä normaalisti, vaikka mieli huutaa, että olisi paastottava koko päivä. Syömishäiriöpeikko sai minut kaivamaan lounaan ylös vatsastani, mutta muuten olen syönyt kiitettävästi. Sisko paistoi pullia, mutta niihin en sentään koskenut. Nyt tsemppaan vielä iltapalan ja tämäkin päivä on vihdoin ohi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti