2010/09/27

Shine On You Crazy Diamond

Tuomio tuli. En tiedä onko hyvä vai huono juttu päästä/joutua päiväosastolle. Tänään lääkärintapaamiseen mennessäni olin asennoitunut siihen, että saan lähetteen vuodeosastolle. Vanhemmat oli puhunut mut ympäri viime viikon keskustelun jälkeen, jossa mulle paikka sieltä melkein luvattiin. Olin valmis menemään osastolle vapaaehtoisesti, mutta ei mulle semmosia ylellisyyksiä anneta. Luvataan vaan, mutta lupauksia ei pidetä. Näin se aina menee. En kelpaa kenellekään, en enää edes osaston väelle. Mutta kuka tällaista paskiaista haluaisikaan hoitaa?

Huolissaan olivat kuitenkin rajusta painonlaskusta, joten mulle ehdoteltiin  päiväosastoa. Kieltäydyin aluksi totaalisesti. Mähän en ala taas siihen itsekidutukseen: illat pelkkää pakkoliikuntaa ja ahdistuksen saa tuoda osastolta kotiin asti, vaikkei kotona mitään suuhun pistäisikään. Kieltäydyin ja ne vaan mietti, että pitääpä varmaan hieman muokata lääkitystä. Hihhei, lääkkeillähän kaikki hoituu! Jos aikaistan zyprexan ottoa neljällä tunnilla, varmasti katoaa kaikki ahdistus. Sillä selviän illoista kotona, ja paskat.

Loppujen lopuksi ne puhu mut ympäri. Keskiviikkona on tulohaastattelu, ja kai mä sinne menen. Motivaatioo ei vaan tunnu riittävän tarpeeks hoitoon, jossa pitäis ottaa ite niin paljon vastuuta. Mä en jaksa säätää ite mitään, matkustaa kodin ja sairaalan välillä bussilla tai kävellen. Haluun, että kaikki on turvallista, haluun elää yhdessä paikassa. Haluan, ettei osaston ahdistus kulkeudu kotiin, tunkeudu pimeiden kylmien syysiltojen mukana mun rauhaani.

2 kommenttia:

  1. Oho, niinpäs onkin vähän samanlainen tilanne. Meillä menee sama lääkekin(:
    Tsemppiä nyt tositosi paljon, varmaan pitää vaan lähteä niin avoimin mielin kun pystyy..<3

    VastaaPoista
  2. no minä olen monasti toivonyt päiväosastoa, mutta minua ei ole kelpuutettu sinne. aina suljetulle. kirottua. mutta toivon että edes kokeilet, vaikka tiedät mitä 30:llä oli mutta.. toivon että yrität edes <3

    VastaaPoista