2011/01/11

Throw It Up

Kävin tänään koulun jälkeen mummin luona. Ajoin sinne ratikalla, koska keli oli niin huono. Ahdisti istua raitiovaunussa, tämän läskin olisi pitänyt kävellä. Kuluttaa edes osa syödyistä kaloreista. Kuuntelin kuitenkin terveempää puolta, joka varoitteli katoilta putoavista jääkökkäreistä ja taitoin matkani liikuttamatta jalkojani. Onnistuin monta kertaa matkalla pysäkille kastelemaan kenkäni vesilätäkköön tai melkein liukastumaan nurin. Kirotut plusasteet, antakaa pakkanen takaisin.

Mummi oli ollut ovela. Olin erikseen pyytänyt, ettei hän kata minulle pöytään mitään syötävää. Arvatkaa vain sata kertaa, oliko kaiken-makean-tuputtaja-isöäitini noudattanut pyyntöäni. Ei tietenkään. Oli salaattia, hedelmäsalaattia, pullaa, keksejä ja pähkinöitä. En voinut kieltäytyä kaikesta, joten otin varovasti lautaselleni salaattia.

Olin mummolassa vain tunnin, sitä enempää en kestänyt. Istuin nimittäin koko tunnin ajan ruokapöydässä. Minua ei laskettu ylös, ei ennen kuin olin kiltisti syönyt salaattini päälle muutaman keksin. Teehenikin saatettiin laittaa salaa hunajaa, niin inhottavan makealta se maistui. Tuli aikamoinen kiire päästä kotiin halailemaan vessanpönttöä. Matkalla ahdoinkin itseeni mummin antamat 'matkaeväät', kuivattuja mansikoita, rusinoita ja ties minkä maailman pähkinäsekoituksia. Toisin sanoen ahmin.

Kun on jo syönyt enemmän kuin itselleen sallii, miksei syödä vähän lisää? Kaiken sen joutuu kuitenkin oksentamaan ja oksentaminen on vain helpompaa mitä enemmän syö.

Tänään ei siis ollut hyvä päivä. En lähde enää ikinä sukulaisille.

3 kommenttia:

  1. todella harmi toi sun mummu juttus, hei entistä enemmän tsemppei sinne♥

    VastaaPoista
  2. Ja se oli vaa yhen puhelinsoiton päässä :D että semmonen on 'matala kynnys ottaa takasin'.

    VastaaPoista
  3. Kiitosta vaa täälläkin ♥
    Mä olin tylsä ja onnittelin sua vaa kasvotuste :D

    VastaaPoista