2011/01/10

Waiting For Daylight

Ajatuksiin mahtuu vain nälkä, nälkä ja nälkä. Söin juuri, joten mitään ei pitäisi enää tehdä mieli. Silti pää huutaa ruokaa ja mietin jo seuraavaa ateriaa. Kuinka paljon ja mitä uskallan ottaa, jottei tarvitse oksentaa? Paino pitäisi saada pysymään samassa, mutta se vaatii aivan hirveitä ruokamääriä, en minä pysty sellaiseen. Olen ollut kotona viikon ja jo nyt alkaa unohtua osastolla opitut ruokailutavat.

Loma loppui ja koulu alkoi. Lomalla piti lukea, mutta kuten aina ennenkin, en onnistunut tavoitteissani. Kirjat ovat pysyneet kiinni koko kolme viikkoa. Aion selvitä kunnialla läpi kahdesta kurssistani, vaikka jaksaminen on sitä luokkaa, että olisin mieluummin sairaslomalla. Eiei, pitäisi ajatella positiivisesti, on etuoikeus, että saan käydä koulua. Ja kahden vuoden tauon jälkeen opiskelun _pitäisi_ olla hauskaa. Mutta kun mielessä pyörii vain ruoka. Istun tunnilla ja lasken minuutteja siihen, että pääsen kotiin syömään omenani. Miksi tämä on tällaista? En minä ennen tarvinnut ruokaa tai tuntenut nälkää.

Koulun kanssa samaan aikaan starttasivat myös poliklinikkakäynnit. Painoindeksi oli taas 15.5, mutta tällä kertaa se ei aiheuta mitään toimenpiteitä. Olen kotona ja elän. Kun kysyttiin mitä hoidolta haluan, vastasin, että käynnit ovat yhtä tyhjän kanssa, etten tiedä tahdonko edes yrittää. Sillä hetkellä masensi, joten vastaukseni oli aika tympeä. Toivottavasti osasin edes muotoilla sanani kauniisti.

Kai minä oikeasti yritän vielä pohjalta ponnistaa kohti päivänvaloa. Kunhan ensin pääsisi sinne pohjalle.

2 kommenttia:

  1. kiitos paljon kommentista jonka laitoit, mä koitan jaksella päivä kerrallaan eteenpäin. :) Ei sinne pohjalle asti tarvitse mennä, sun pitää vaan uskaltaa yrittää ja huomata et sä voit onnistua. Tsemia kovasti sulle ;>

    VastaaPoista
  2. Mikä on pohja? Olen itsekin joskus sinne halunnut...Sitä ei voi mielestäni mitata kiloilla tai painoindeksillä. Pohja on se, että syömishäiriö hallitsee koko elämää. Itseäni häiritsi joskus, että "enhän ole edes koskaan joutunut letkuihin", mutta nyt osaan olla siitä onnellinen. Todellinen pohja on kuolema ja sieltä ei enää ponnisteta.

    Voimia sinulle.

    VastaaPoista