2017/11/16

Valot vilkkuu vasta perjantaina

Vietin viime viikonlopun Kuopiossa.

Bussi lähti perjantaiaamuna Kampista ja olin jo hyvissä ajoin liikkeellä, sillä heräsin jostain syystä jo kolmelta. Reilun viiden tunnin matkalla kuuntelin kännykästä radiosta YleX:n nenäpäivän maratonia, koska netti toimi suuren osan matkaa todella huonosti. Eväänä mulla oli pari leipää, jogurttia, persimon, kaakao ja keksejä.

Kuopiossa Oona tuli hakemaan mut linja-autoasemalta. Käytiin kaupassa ja kuunneltiin Haloo Boxin bonus-cd:tä kun ajettiin hotellille Vuorelaan. Laittauduttiin ja käytiin syömässä sienirisotot ravintolan puolella.

Haloo Helsinki! aloitti kahdeksalta Kuopio-hallilla, mutta oltiin paikalla jo vähän ennen ovien aukeamista ja päästiin tokaan riviin.

Ensiksi soitettiin muutamia vanhempia biisejä ekoilta levyiltä ja oli kiva kuulla niitäki pitkästä aikaa livenä. Tuntui, että jengi syttyi tosi hitaasti (tai sitten seistiin vaan väärässä paikassa), eikä sen takia itsekään viitsinyt kauheasti pomppia. Loppua kohden meininki kuitenkin parani.

Keikan jälkeen käytiin vielä Oonan luona moikkaamassa koiria ennen kuin lähdettiin takaisin hotellille. Käytiin lainaamassa vastaanotosta peli, jota ei kuitenkaan osattu pelata, joten höpöttelyn lisäksi katottiin Youtubesta vanhoja Salkkaripätkiä ja valvottiin liian myöhään.

Aamulla käytiin hotelliaamiaisella, jonka jälkeen paineltiin vielä pariksi tunniksi nukkumaan. Vähän pirteämpinä lähdettiin kylpylään, ja Oona tokas että "ihanaa ku et oo niin aikuismainen", kun kiipeiltiin lasten temppurataa ja heiteltiin palloa. Mä hukkasin toisesta korvasta venytyksen ja etittiin sitä vaikka kuinka, kunnes kehtasin lainata yhdeltä pikkupojalta uimalasit ja sain sukellettua korviksen ison altaan pohjasta.

Syötiin, ja neljältä mentiin pelaamaan sulkapalloa. Meillä oli koko sali käytössä, joten laitettiin omat musat soimaan ja palloteltiin parhaamme mukaan. Mulla oli alkuun vähän vaikeuksia osua palloon, koska oon pelannu mailapeleistä viimeksi tennistä ja siitäkin on jo monta vuotta.

Kahdeksaksi oltiin varattu pöytä King's Crownista. Oltiin kurkittu ruokalistaa etukäteen jo sen verran, ettei ravintolassa tulisi liian suurta valinnan vaikeutta. Itse tilasin seitanburgerin ja kuvittelin vaihtaneeni sämpylät salaattiin, mutta ilmeisesti salaatilla korvaantuivatkin ranskalaiset. Samapa tuo, hyvää oli!

Ruokailun jälkeen käytiin vielä Nooran ja Heidin kanssa lasillisella ennen kuin palattiin hotellille. Valvottiin taas lähemmäs kolmea ja sunnuntaiaamuna kyllä väsytti.

Aamupalan jälkeen ei ollut muuta pakollista kuin kaupassa käynti matkaeväiden ostoa varten. Käytiin nopeesti vielä Oonan luona koristelemassa mun mustat housut koirankarvoilla ja sain yhden takin mukaani.

Vaikka bussi oli täynnä, sain istua suurimman osan matkasta yksin. Yritin nukkua, mutta en onnistunut. Olin kuitenkin niin väsynyt, etten näin pari päivää myöhemmin edes muista miten sain ajan kulumaan.

Viime viikonloppu meni siis oikein hyvin ja tää viikko päiväosastolla on sujunut mielestäni myös paremmin. Tuun viikonloppuna kirjottelemaan kuulumisia tältä jaksolta, kunhan saan vielä huomisen päivän kunnialla läpi.

Hyvää torstai-iltaa kaikille!

1. Hyvä että oli mukava viikonloppu, kuulosti mukavalta reissulta :)

1. Oli kyllä kiva käydä Kuopiossa pitkästä aikaa :)