2013/08/01

Midnight Thoughts

Mä oon viime viikkoina miettiny mitä kaikkea mä oonkaan kevään aikana kuunnellut ja mihin uskonut. Miks mulla menee nyt paremmin ilman tota ihmistä ja kuinka se edelleen - varmaan huomaamattaan - satuttaa, saa mut voimaan huonommin.

Kun toiselta on mennyt usko mun parantumiseen, kun tätä sairastamista on jatkunut jo niin monta vuotta, että on alettu puhua kroonistumisesta. Ei, se ei tsemppaa yhtään. Mä aloin itekin pikkuhiljaa vaipua siihen ajatukseen, että tästä ei tule mitään, että mä tosiaan olen anorektikko koko loppuelämäni. Jos koin edistyneeni jossain, se lytättiin, joten vaivuin taas samaan vanhaan turtuneisuuteen. Mulle sanottiin, etten mä pysty mihinkään: en elämään, parisuhteeseen, matkustamiseen, hauskanpitoon tai juhlimiseen, joten mä en ees yrittänyt. Aluks kyllä, mutta sitten mä luovutin. Enkä mä kuunnellu enää muita, koska sä tunsit mut parhaiten. Eristäydyin omaan sairaaseen kuplaani ja tein oloni niin kurjaks kun mahdollista.

Nyt mä oon kuitenkin saanut ihan erilaisen kuvan maailmasta. Ei tän tarvitse olla jatkuvaa paskaa, mä voin tehdä asioita jo nyt! Ja vielä enemmän sitten kun oon paremmassa kunnossa. Saan kuulla kannustuksia entisen mitätöimisen sijaan kun uskallan ylittää rajani, ja se tekee mut iloiseksi. Jos joku sanoo, että minä pystyn tähän, haluan näyttää että olen myös sen arvoinen. Kun itseltäni menee usko, kun tulee päiviä jolloin näen pelkkää harmaata, sinä kuiskaat korvaani, että uskot minuun, että olen vahva. Ja sitä mä hoen mielessäni.

Mua raastaa tuottaa pettymyksiä, kun en pääsekään eteenpäin vaikka kuinka haluisin. Vaikka tää onkin mun oma taistelu ja mun pitäis tehä kaikki itseni vuoksi, on tässä vaiheessa vielä helpompaa parantua muiden takia. Joten mä yritän jatkaa.

PS. Menkat :-----O

14 kommenttia:

  1. Mä oon ylpee susta! Sä pystyt mihin vaan, oon varma :) tsemppiä <3
    -stella

    VastaaPoista
  2. Samoin täällä yksi ylpeä lukija :) ja MENKAT!! ERITTÄIN hyvä merkki, tyttöseni! <3

    VastaaPoista
  3. MENKAT OEOEEOEO MAHTAVAA!

    VastaaPoista
  4. Menkat! Jeah! Hyvä hyvä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voiko todella olla menkat alipainossa? No ihmeitä tapahtuu.

      Poista
    2. Yksilöllistä. Mun menkat ei koskaan hävinny mihinkään ja BMI oli alimmillaan 13.89.

      Poista
  5. Älä vainu epätoivoon, jos joku sanoo pahasti. Sinä itse tiedät missä mennään ja usko itseen auttaa jaksamaan vaikeiden hetkien yli. Minä ainakin uskon sinuun ja mahtavaa, että sinäkin haluat nyt ylittää rajoja. Ja menkat, mahtava juttu! tsemppiä sisukas! <3

    VastaaPoista
  6. Hyvä Noora, taistele! Tässä onkin loistava tilaisuus laittaa jokainen lannistaja hiljaiseksi näyttämällä, että you can do it.

    VastaaPoista
  7. oi, ihan mieletöntä!!! <3 <3 ihana teksti!! :) olen niin iloinen puolestasi, sä paranet vielä!

    VastaaPoista
  8. onnea menkoista! Muista ettei se tarkoita kehosi olevan sille normaalissa painossa. Joillain alkaa menkat hurjassa alipainoissa, joillain vasta kun on normaalipainoinen. Mutta kuitenkin oon ylpee susta! Tsemiä!!

    VastaaPoista
  9. Jes kuulostaa hyvältä!! :--) Oon tosi iloi sun puolesta Noora<3 Nyt vaan samaa mallia eteenpäin!

    pinja

    VastaaPoista
  10. Hyvähyvä! Sää pystyt kyllä:) tsemppiä hirveästi<3

    VastaaPoista
  11. Ihania uutisia! Voimia uuteen elämääsi! <3

    VastaaPoista
  12. mahtavaa,oon ylpee susta!!!!

    VastaaPoista